HARPS-N @ TNG, two year harvesting data: performances and results

R. Cosentino, C. Lovis, F. Pepe, A. Collier Cameron, D. W. Latham, E. Molinari, S. Udry, N. Bezawada, N. Buchschacher, P. Figueira, M. Fleury, A. Ghedina, A. G. Glenday, M. Gonzalez, J. Guerra, D. Henry, I. Hughes, C. Maire, F. Motalebi, D. F. Phillips

The planet hunter HARPS-N[1], in operation at the Telescopio Nazionale Galileo (TNG)[13] from April 2012 is a highresolution spectrograph designed to achieve a very high radial velocity precision measurement thanks to an ultra stable environment and in a temperature-controlled vacuum. The main part of the observing time was devoted to Kepler field and achieved a very important result with the discovery of a terrestrial exoplanet. After two year of operation, we are able to show the performances and the results of the instrument.

Ground-based and Airborne Instrumentation for Astronomy V
(Eds.) S. K. Ramsay, I. S. McLean, H. Takami